Workout challenge

Workout challenge, #4 Før og Etter.

Ok den kom ganske forsinket, skulle vært på søndag allerede, men bedre sent enn aldri. Så da skriver jeg for forgie uke frem til nå. Også oppdaterer jeg til helga fra idag til søndag, så er vi helt riktig i rute igjen! 

Trening: 

Tirsdag: 45 min steptime på atletica

Fredag: 35 min på eplipse maskin +  yoga og tøying. 40 min rask gange. 

For utenom det ble det en del yoga innimellom i uka men fikk virkelig ikke til mer dessverre! 

Tirsdag: "poledancing" strippestang i stua kall det hva du vill, god trening er det i hvert fall! + styrke for rumpe og lår!


Kosthold

Har nevnt litt på det, utskeielser denne uka, men som jeg sa på torsdagen var at jeg skulle skjerpe meg, og det har jeg også gjort! Tilbake til mitt gamle kosthold og det er kjempe deilig! Sunn mat smaker faktisk bedre når en er vant med det og det gir så mye mer energi og bedre følse! Selvsagt så er en kopp caffe latte og litt kakao med krem i helgene livsnødvendig i vinter kulla. Men at den daglige kosten er sunn er viktig altså! 


Grønnsaker og tunfisk i tomat. 


Aner ikke hva jeg skal kalle det, men det er spinat, egg(frittgående!) og fetaost som jeg rørte sammen og bakte i muffinshjernet mitt (se det kan bli brukt til sunne ting også!) 

Tenkte egentlig å lage en serie med innlegg på kosthold, hvertfall sånn som jeg kjører det. Og jeg vet det funker, i hvert fall for meg. Men det handler om en livsstils endring og ikke en diet. Noe som virkelig er vert det når jeg ser på

før: 



Etter: (slutten av sommer'n ca). 


Er så lei av alle slanke ideene som i vært fall ikke har fungert for meg for jeg har nå prøvd meg igjennom det meste. Og selv om jeg har lagt på meg litt det siste halvåret vet jeg også hva som skal til for å få det vekk igjen. Og det har jeg begynt med nå! 

Workout challenge, #3

Trening: 

Tredje uka inn i dette har ikke vært like bra skal jeg være helt ærlig. Skulka tirsdags treninga som er den hardeste fordi jeg var syk. Forutenom det ble det bare med onsdag og fredag morgen. På en annen side merker jeg at jeg allerede begynner å få bedre kondis, løpe lengre, fortere osv. Så detter det det blei til i uka som var: 

Onsdag:25 min elipse, litt styrke og en yoga time på Atletica. 

Fredag: Morgen trening, 25 min elipse uttøying. 

 

Kosthold:

Kostholdet mitt har vært veldig dårlig til meg å være, mye mer mel, utskeielser og kos for ikke å snakke om helgen. Men det er bare sånn det blir innimellom + at det er ikke alltid så lett å være jente heller så det får være greit. 

 

Inspo: 







Satser i hvert fall på en bedre uke denne uka, reiser tilbake til Arendal idag, så da blir det full rulle fra og med imorgen. + at jeg har et helvete mye som skal gjøres på skolen da. Så kjenner jeg allrede gleder meg til helga hahah. 

Workout challenge, #2

Trening:
 
  • Søndag: (ikke idag men forgie uke kom ikke med) blei en god økt på søndagen også 20 min tredemølle, tøying. Kom helt ned i spagaten uten å holde henda i bakken, bare en rar grimase!! 
  • Tirsdag: 25 min tredemølle, styrke, tøying. 45 min step time. 
  • Onsdag: Gledet vi oss til Zumba og Yoga time, men instruktøren var syk og det ble to dager på rad med step etterfulgt av core trening. Hardt!
  • Fredag: Sto jeg opp kl 5 for å trene på morgen ettersom at vi ikke begynner før kl 10 på skolen. Blei tilsammen 1t. gåtur i høyt tempo, 25 min tredemølle, styrke, utøying. (sammenlagt 2t).   


Så da har jeg på en måte fått kjørt inn litt rutine på dette greiene her, planen videre frem over er: Tirsdag: Step timene + tredemølle, styrke, tøye. Onsdag: Zumba og Yoga. Fredag: Morgen trening før skolen. + Når jeg har tid ellers men dette blir i hvert fall fast! Høres mye ut men det er faktisk ikke det egentlig. Det er egentlig bare utrolig deilig! 
 

Kosthold: 

Kostholdet mitt har egentlig vært veldig sunt, lever på frukt og grønt, bær og nøtter. Med et par utskeielser for det trengs! Men har holdt meg unna mel og sukker som vanelig spiser jeg fortsatt ikke kjøtt, og koser meg i helgen. Må bare passe på å drikke nok vann! 
 

Inspirasjon: 




Og sånn sytegreie på slutten, jeg sitter på bussen nå og har satt glidelåsen i vranga. Får den bare ikke opp uansett hva og har på meg parkas. Ikke det at jeg har noe imot varmen frysen som jeg er men det blir helt grusomt når jeg skal gå hjem og ikke får på meg noe enda varmere. 

Workout challenge

Ok fikk beste challengen evuuurr av ash, sjekk ut bloggen hennes for den er lovely. Men ja hun utfordrett meg litt på trenings innlegget mitt, basicaly det vi kom frem til var å trene minst to ganger i uka og på slutten av uka lage et lite update-innlegg om hvordan uka har gått med trening osv, så om noen fler vill hive seg med, hadde det vært kjempe tøft av dere. 



Så oppsumering av uka:

Tirsdag meldte jeg meg inn i trenings senteret på skolen, starta med 15 min tredemølle med GODT tempo, etterfulgt av styrke (trenings maskiner liksom) også 15 min til på tredemølle og da var jeg egetnlig ganske ferdig men så ble jeg introdusert for en stepping time da, som var hard! 45 min til med høy puls og dårlig kordinasjon og kondinasjon. Følte meg som den kløna da den eldre damen forran meg følte bedre med enn meg, men jeg fortsett virkelig med det for jeg har ikke vært så utlitt bra trent på legne! 

Onsdag dro jeg med Mona på trenings senteret, det ble ikke den hardeste økten med veldig deilig, 15 min trede mølle, tøying og nye 15 min i rask gange. 

Fredag 15 min tredemølle også yoga. 

Idag har jeg gått en time i regnveret, det må da telle for noe? ellers går jeg hverdag til skolen siden det bare tar 15/20 min. 

Når det kommer til kostholdet har halve uka vært ganske usunn, alkohol, kake og mer kakae med alkohol i. Men siste haldel har jeg virkelig vært veldig flink! Bare frukt, bær, nøtter grønnsaker og tofu! føler meg sååå mye bedre når det er slik mat jeg lever på! 

Nå begynner jeg i November så er jeg forhåpentlig sommer'n godt imøte! Fler som tar utfordringen? La meg isåfall vite! Den er ganske enkel: trene minst 2 ganger i uka og gi oss en update på søndagene om hvordan det har gått! selv om det er lørdag idag da men heh, you get the point.